このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
Dior のサイトで素晴らしいエクスペリエンスを...
Augmented Reality Experience combines a virtual pop-up book featuring the TV advertisement and can be triggered by all printed advertising coming from fashion magazines. Experience it here. (clic on 3D Experience)
via SECOND TIMES
Diorのフレグランスブランド「Miss Dior」が、”飛び出す絵本”風のAR(拡張現実)広告を展開している。同ブランドでは映画監督のソフィア・コッポラを起用しTVCMを撮影、広告のメインビジュアルにはイギリスの人気ファッション・フォトグラファーのティム・ウォーカーを起用しており、今回実施されているAR広告はそれらを一度に楽しめる内容になっている。 http://www.secondtimes.net/news/world/20100415_missdior.html