“Qualcomm is making it easy for developers to create interactive 3D content for the real world,” said Jay Wright, director of business development at Qualcomm. “By making the Qualcomm AR SDK available at no charge, we are encouraging all developers to start building innovative applications and services today.”
Qualcomm’s AR platform, which includes the AR SDK, uses computer vision technology to align graphics tightly with underlying objects. The approach is an evolution from current AR techniques that use a phone’s GPS and compass for mapping applications. Vision-based AR enables a fundamentally different user experience in which graphics appear as if they are anchored to real world objects.
Qualcomm’s SDK provides developers with an advanced feature set, allowing for augmentation of everyday images on printed media, as well as simple 3D objects such as boxes used for product packaging.Additionally, it supports the ability for users to interact with AR applications by simply touching real world surfaces.
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http://developer.qualcomm.com/press/qualcomm-announces-availability-augmented-reality-sdk
--- Japanese ---
クアルコムのビジネス開発担当ディレクタを務めるJay Wright(ジェイ・ライト)は次のように述べています。「クアルコムは、開発者が実世界で使用するインタラクティブな3Dコンテンツを開発する支援をします。 クアルコムAR SDKの無償リリースにより、すべての開発者は革新的なアプリケーションとサービスの開発に今すぐ着手できるようになります。」
クアルコムのARプラットフォームにはAR SDKが含まれており、基盤となるオブジェクトとグラフィックを一体感をもって融合させるためにコンピュータ・ビジョン・テクノロジーを利用しています。 このアプローチは、アプリケーションのマッピングに電話のGPSやコンパスを利用する既存のAR技術よりも革新的です。 ビジョンベースのARでは、グラフィックが実世界のオブジェクトにしっかりと固定されているように表現されるため、既存の技術とは根本的に異なるユーザーエクスペリエンスが実現します。
クアルコムのSDKには開発者向けに最先端の機能が用意されており、印刷メディアやシンプルな3Dオブジェクト(製品パッケージ用の箱など)で日常的に目にする画像のオーグメンテーションを可能にします。 さらに、実世界のオブジェクトの表面をタッチするだけでARアプリケーションと対話できる機能をサポートします。
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http://www.qualcomm.co.jp/news/releases/2010/101004_qualcomm-announces-availability-augmented-reality-sdk.html