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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    次世代のプロモーション手法として脚光を集めるほか、エンターテイメントやコミュニケーション、教育や医療のツールとして幅広い活用・発展が期待されているARの世界がよくわかる入門書が電子書籍で登場
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    仮想空間Second Life のアバターを Kinect でコントロールしているデモ。慣れるまでは操作が難しそうだけど...これはよく出来ている。



    USING MICROSOFT KINECT AND SECOND LIFE TO EMBODY AVATARS: GESTURE & EMOTION TRANSFERENCE

    We are developing methods of recognizing social gestures in order to explore the transference of emotion and gesture between a virtual world and the real world. Thai Phan, an engineer at the MxR Lab, has developed new software, using the OpenNI toolkit as a foundation, which utilizes Kinect to read gestures and triggers corresponding server-side scripts within Second Life. These methods may allow the user to feel a deeper emotional connection to the social gesture performed by their virtual avatar, regardless of the bond which already exists between the user and his recipient. Instead of having to think about pressing the right sequence of keys to make a 'wave' gesture, the user can simply raise their hand and wave.

    http://projects.ict.usc.edu/mxr/play/ Click on Embodiment.

    via YouTube
    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ehTvtkybubM#!

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    森永の「カレ・ド・ショコラ」とAndroid向けARアプリ「ARV」とを連動させたドラマ「恋チョコ」 #AR HOME junaio / ARを使用したインタラクティブな”番組投票システム”をリリース #AR #junaio
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