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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    感覚デバイス開発

    あらゆる産業において、様々な新規デバイス・システム開発や新規サービスを創り出すべく注目が集まっている。とくにセンサー素子開発やセンサ・センシングシステムなどの研究開発者の方、ロボット開発における感覚器代替分野の研究者の方、関連業界の方々へ。
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    次世代のプロモーション手法として脚光を集めるほか、エンターテイメントやコミュニケーション、教育や医療のツールとして幅広い活用・発展が期待されているARの世界がよくわかる入門書が電子書籍で登場
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    ARのフィッティングをFlashベースで2年程前から提供しているシンガポールのZugara社の新しいデモビデオ。サイネージや大型ディスプレイであれば実用的だが、このようなシチュエーションでは利用され難いかもなあ。

    ECサイト Banana Frame での導入事例


    try here ... (you need Webcam)
    http://www.bananaflame.co.uk/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.wssinstructions



    See How It Looks... A quick video tutorial for online shoppers that are using our Webcam Social Shopper for the first time.
    Webcam Social Shopper turns your webcam into a mirror and lets you "hold" clothing up in front of yourself. To demo visit www.webcamsocialshopper.com
    (via YouTube)

    other article
    ---demo.com---
    This article is part of a series of posts about DEMO alumni and news of their progress. Zugara launched atDEMO in Spring 2011. Check out more at DEMO.Something is fundamentally wrong with online shopping, according to Zugara.  The augmented-reality company is one step closer to fixing the problem with the first licensing of its “Webcam Social Shopper” toBanana Flame, a UK-based retail website.

    For many, online shopping is just a means to an end. You click, compare, checkout and you’re done. The technology is cut and dry, with the goal of quick comparison shopping ending in an educated sale. But for Zugara, the e-commerce experience is lacking.

    “For us, we see online shopping as a process,” Jack Benoff, Zugara’s vice president of product and marketing told VentureBeat. “We wanted to make online shopping an experience for people.”Augmented reality was Zugara’s answer.

    (via & more Zugara licenses Webcam Social Shopper to Banana Flame )
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    Augmented reality app reveals the world’s hidden stories #AR HOME Why Facebook Facial Recognition is Creepy : Redux - facebookと顔認識技術がもたらすプライバシーに対する心配
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