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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    場となる情報は、ビジョンベース技術を使用し、その上にARマーカーを配置し移動することで、戦闘状況を変化させていくことが出来るアンドロイド端末用ARゲーム。クアルコム社の技術が使用されている。


    Templar is a physics-based augmented reality puzzle game, where the player moves artillery pieces (catapults and cannons) around outside a castle by moving physical cards with markers on them. They must control the direction, power and angle of each shot to destroy the knight defending the castle.

    The game was created by Luis Cruz (Georgia Tech) in the Qualcomm Augmented Reality Game Studio at Georgia Tech (‪http://www.argamestudio.org‬). This Qualcomm-funded research studio is a collaborative effort between the Augmented Environments Lab at Georgia Tech, and the Interactive Design and Game Development program at Savannah College of Art and Design. The Studio is led by Blair MacIntyre (GT) and Tony Tseng (SCAD).

    This game was built for Android phones, using Unity3D and the Qualcomm AR SDK plugin (‪http://ar.qualcomm.com/‬).

    (via YouTube)
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