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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    あらゆる産業において、様々な新規デバイス・システム開発や新規サービスを創り出すべく注目が集まっている。とくにセンサー素子開発やセンサ・センシングシステムなどの研究開発者の方、ロボット開発における感覚器代替分野の研究者の方、関連業界の方々へ。
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    次世代のプロモーション手法として脚光を集めるほか、エンターテイメントやコミュニケーション、教育や医療のツールとして幅広い活用・発展が期待されているARの世界がよくわかる入門書が電子書籍で登場
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    とても楽しいスライド。モバイル、特にスマートフォンの話題がでると拡張現実の話題も必ずといっていいほどついてまわる。
    1. Mobile ≠ Phones
    2. Mobile = AccessThey will soon surpass PCs as the way to connect tothe Internet. “Gartner says smartphone sales grew more than 50% [in Q12010], accounting for 19% of worldwide device sales compared to the second quarter of 2009” Electronics Weekly, 2010 “Within 5 years the number of users accessing the Net from mobile devices will surpass the number who access it from PCs” Morgan Stanley, 2010
    3. Mobile = ContentThey are becoming the way to consume content. “High-speed broadband Internet access, now in 63.5% of homes, has created a better user experience for “By 2013, video will occupy an watching online videos and nearly a estimated 66% of mobile traffic” quarter of households have Cisco, 2010 smartphones, enabling consumers to “place shift” and watch video wherever they are.... While mobile online video viewing is still fairly limited, year over year growth is notable at 51.2%” Nielsen, 2010
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    拡張現実と広告の連動に関する事例についてまとめられている - Virtual Air Rights: How AR Will Transform Advertising and Identity HOME モバイルの進化に伴い、マーケティング手法も進化 -Mobile Marketing - September 2011 #AR #mobile #intaractive #experience
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