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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    ARのMetaioが(米国時間10/27)、スイスのバーゼルで行われた今年のISMARカンファレンスで、彼らの中核技術のアップデートが幾つか紹介された。今後ARの分野では注目される立体形状認識や、物理エンジン、3Dオブジェクトの認識、手前に表示されたオブジェクトを隠す技術などを実現したというから素晴らしい。

    アップデートの中心的なテーマは、以下の3点と:

    • 重力の存在を表現
    • 3Dのオブジェクトを認識
    • 遮蔽(occlusion)の表現(仮想オブジェクトの手前をリアルオブジェクトが横切った場合、その仮想オブジェクトがリアルオブジェクトによって隠される)


    Metaio 
    showcased some updates to their core technologies today atthis year’s ISMAR conference in Basel, Switzerland.

    The basic gist of this update to their core augmented reality capability is that the company have been able to create AR technology advancements on 3 fronts:

    • Gravity awareness
    • Ability to recognize 3D objects
    • Occlusion of virtual objects (e.g. when real objects in the viewing space pass in front of a virtual object, that virtual object becomes invisible or occluded, as a real object would)
    Live Occlusion of Augmented Reality 3D Objects

    Gravity-aligned Augmented Reality

    Metaio Augmented Reality showcase

    Here's a pretty cool looking augmented reality application, he points the smartphone at a city built with paper, and the phone displays some augmented reality overlay on top.
     

    (via http://techcrunch.com/2011/10/27/metaio-adds-gravity-to-their-augmented-reality-platform/)
    - Japanese:http://jp.techcrunch.com/archives/20111027metaio-adds-gravity-to-their-augmented-reality-platform/)
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