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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    感覚デバイス開発

    あらゆる産業において、様々な新規デバイス・システム開発や新規サービスを創り出すべく注目が集まっている。とくにセンサー素子開発やセンサ・センシングシステムなどの研究開発者の方、ロボット開発における感覚器代替分野の研究者の方、関連業界の方々へ。
    よくわかるAR〈拡張現実〉入門

    次世代のプロモーション手法として脚光を集めるほか、エンターテイメントやコミュニケーション、教育や医療のツールとして幅広い活用・発展が期待されているARの世界がよくわかる入門書が電子書籍で登場
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    When a picture is photoed with the camera of a smart phone, it seems that a photograph began to move at the moment. This natural motion is very pleasant. The feeling of liking to try again is planted in the heart. 
     
    画像をスマートフォンのカメラで撮影すると、その瞬間に写真が動き出したように見える。この自然な動きは、とても気持ちが良い。再度試してみたいという感覚を心に植え付ける。

    Nirvana's Nevermind re-released with Aurasma

    As Nirvana's seminal album Nevermind celebrates its 20th anniversary with a digitally re-mastered re-release, Universal Music approached Aurasma with an innovative idea to transform worldwide campaign for the launch of the album.

    Wherever in the world the new album cover or posters advertising its release appear, Aurasma unlocks a trailer featuring a medley of Nirvana's greatest hits that feature on the album including Smells like Teen Spirit, In Bloom and Lithium '. 

    Touching the screen then opens up a splash page with further information on the album's re-release, as well as the chance to download it from the iTunes Store or order it from a variety of outlets including Amazon, hmv.com, play.com and the Universal Store.


    Panasonic uses Aurasma-enabled Point of Sale Materials

    Media agency Brave was looking for a unique way to bring its client Panasonic's Summer 2011 campaign for the new Lumix G3 camera to life, while at the same time as driving online sales.

    (via YouTube by  )

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    Luke visits the American Museum of Natural History - NYC - アメリカンミュージアムのアトラクション #AR HOME AFFEXITY - an interdisciplinary pilot choreographic project examining affect, dance on screen and cities. #AR
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