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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    あらゆる産業において、様々な新規デバイス・システム開発や新規サービスを創り出すべく注目が集まっている。とくにセンサー素子開発やセンサ・センシングシステムなどの研究開発者の方、ロボット開発における感覚器代替分野の研究者の方、関連業界の方々へ。
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    次世代のプロモーション手法として脚光を集めるほか、エンターテイメントやコミュニケーション、教育や医療のツールとして幅広い活用・発展が期待されているARの世界がよくわかる入門書が電子書籍で登場
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    メイシーズが、拡張現実技術を使用した「信じる」キャンペーンを全店で実施する。店舗でキャラクターと一緒に写真を撮影し、サイトへアップしてみんなで投票するというもの。メイシーズは生命を脅かす病状にある子供たちの夢を叶えるためにメイクアウィッシュ基金へ最高100万ドルを寄付するという。

    Macy’s Introduces Augmented Reality Experience in Stores across Country as Part of Its 2011 “Believe” Campaign


    Macy’s (NYSE:M) today announced the launch of “Believe,” the retailer’s annual national holiday effort to support the Make-A-Wish Foundation. Building on the campaign’s unprecedented success collecting more than four million letters in the first three years, Macy’s will again ask customers to mail their letters to Santa at Macy’s to benefit the Make-A-Wish Foundation. New this year, customers mailing their letters at Macy’s “Believe Stations” in-store can take photos with the campaign’s animated stars, Virginia, Ollie and their friends through the magic of Macy’s and augmented reality technology. Additional efforts include Macy’s Celebrity Tree Auction to benefit the Make-A-Wish Foundation, sending Santa on the road for the National Santa Tour and celebrating the campaign’s annual National Believe Day on Dec. 9. Macy’s Believe campaign kicks off the first Sunday in November.

    “Macy’s Believe campaign has become a beloved holiday tradition for our customers nationwide,” said Martine Reardon, Macy’s executive vice president of marketing. “With their help, we collected more than a million letters last year and donated more than a million dollars for the Make-A-Wish Foundation. This year, we hope to inspire even more goodwill and generosity by building on traditions we’ve created in previous seasons and introducing exciting new elements that will make believing all the more fun and interactive for our customers and their families.”

    “Macy’s and its customers play an important role in helping the Make-A-Wish Foundation grant wishes that make lives better for wish kids, families and communities across the country,” said David Williams, president and CEO of the Make-A-Wish Foundation of America. “Every year, the Macy’s Believe campaign offers an assortment of ways for people to celebrate the holidays, give to loved ones, and help create life-changing experiences for kids with life-threatening medical conditions in their communities.”

    (via http://www.businesswire.com/news/home/20111102006759/en/Macy%E2%80%99s-Introduces-Augmented-Reality-Experience-Stores-Country)

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