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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    感覚デバイス開発

    あらゆる産業において、様々な新規デバイス・システム開発や新規サービスを創り出すべく注目が集まっている。とくにセンサー素子開発やセンサ・センシングシステムなどの研究開発者の方、ロボット開発における感覚器代替分野の研究者の方、関連業界の方々へ。
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    次世代のプロモーション手法として脚光を集めるほか、エンターテイメントやコミュニケーション、教育や医療のツールとして幅広い活用・発展が期待されているARの世界がよくわかる入門書が電子書籍で登場
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    コンシューマーの購入経路は、スマートフォン、SNS、ARの登場と融合により今後さらに変化するであろう。このプレゼンテーションには幾つかのヒントが含まれていそうだ。

    The consumer's purchase course will change with appearances and fusion of a smart phone, SNS, and AR further from now on. Some hints are likely to be contained in this presentation. 
     

    Lynne d Johnson, Content + Community Consultant 
    As smartphones proliferate, consumer behavior is radically changing. More and more consumers are using their mobile devices to either make purchases or make decisions about purchases. To take advantage of this trend, marketers need to develop strategies that engage consumers with experiences that are social, local and mobile. No other technology makes better use of SoLoMo than Augmented Reality (AR). Join Lynne d Johnson as she explores how AR layers mobile commerce, social networking and location-based advertising in a seamless format for consumers and brands. Discover which brands are already using AR and why yours will too!

    Dan Neely, CEO, Networked Insights
    My Customer Does What?--Consumer insights have gone real-time thanks to social media. The challenge is no longer getting good consumer data, it's making sense of it all. Consumer data gathered across the social web can let you walk in the footsteps of your target consumer. A marketer's mission is now connecting the dots, finding actionable information and funneling it to all of marketing functions. Because knowing what's important in the lives of your target consumer lets you make better marketing decisions. Join Networked Insights CEO Dan Neely as he discusses how brands are now using real-time data to inform everything from the content they create to the media they buy just by knowing their audience better.

    Flash Rosenberg, Artist & Attention Span for Hire, Flash Rosenberg Studio
    Drawing at the Speed of Talk, Laughing at the Speed of Light—Flash Rosenberg will discuss her process of "live-drawing" to translate real-time discussions into animated images. She will offer strategies for how you can fluently harness the funny things you see, to be able to express yourself more accurately, as well as humorously. Flash will also explain how digital technology is boisterously redefining the way we look at images...and ourselves.

    (via & more YouTube  )


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