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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    感覚デバイス開発

    あらゆる産業において、様々な新規デバイス・システム開発や新規サービスを創り出すべく注目が集まっている。とくにセンサー素子開発やセンサ・センシングシステムなどの研究開発者の方、ロボット開発における感覚器代替分野の研究者の方、関連業界の方々へ。
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    次世代のプロモーション手法として脚光を集めるほか、エンターテイメントやコミュニケーション、教育や医療のツールとして幅広い活用・発展が期待されているARの世界がよくわかる入門書が電子書籍で登場
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    The conversation is interactively done recognizing the face when standing ahead of the digital signage in the town. The combination of recognition, the random nature, the interactivity, and music is effective. 

    街中のデジタルサイネージの前に立つと、その顔を認識してインタラクティブに対話が行われる。認識、ランダム性、対話性、音楽の組み合わせが効果的。

    The Create team at Clear Channel, in conjunction with 3D Exposure and CURB, has launched a UK out-of-home industry first - interactive advertising, amalgamating facial recognition, touch screen and sound. Plan UK's Because I am a Girl campaign, highlighting the plight of the world's poorest girls, launched the ground-breaking interactive ad on a Clear Channel screen on Oxford Street.

    The campaign uses state-of-the-art facial recognition software to determine the gender of interested viewers standing in front of the screen. Once the viewer opts in to see the advert by touching the screen, women and girls see a 40 second advert whilst men and boys view alternative content

    This new technology, which is fitted inside 6 sheet poster units, is revolutionary to brands as it allows consumers to potentially view, browse, create, share and download HD content, connect to social media, interact via the touchscreen or gesture, and even star in the ads using augmented reality. 

    Please contact Neil Chapman from the Create team (neil.chapman@clearchannel.co.uk) for further information

    (via YouTube by  )
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