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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    Shoppers Stop というスマートフォン向けアプリケーション。効果が分かり易く説明されているビデオ。ショーケースとのことだ。紙媒体広告からきっかけとして画像認識と拡張現実技術を使用することはとても効果的だ。

    1、新聞広告に印刷されたQRcodeを、スマートフォンに予めインストールしたQRcodeリーダーで読み取る。
    2、アプリケーションがインストールされたら、アイコンをタップして実行。
    3、ARアプリが起動しカメラモードになるので、新聞広告にかざす。
    4、新聞のページがARでめくられ、タップするとその商品が販売されているWebサイトが表示される。
    5、商品を選択してもらい、購入へ。

    ---
    Application for smart phone named Shoppers Stop. The effect is comprehensible and the explained video. I hear that it was a showcase. It is very effective to use the image recognition and the Augmented Reality technology from the paper medium advertisement as a chance. 
     
    (1)The QRcode leader who installed it in a smart phone beforehand reads QRcode printed on the press advertising. 
    (2)If the application is installed, the tap is done and the icon is executed. 
    (3)It sits in the press advertising because the AR application program starts and it becomes a camera mode. 
    (4)The page of the newspaper is turned over with AR, and when the tap is done, the Web site where the commodity is sold is displayed. 
    (5)The commodity is selected, and it will buy it. 

    This year at the Shoppers Stop up to 51% off sale, we created a unique shopping experience. Download the app from http://bit.ly/GHsN4D and point it at the ad here http://bit.ly/GHsWFl to discover the secret offers we've hidden inside. Point your device at any ad to watch the offers unfold. Available at the App store and Android Market.

    This application is no longer in use. This video is just a showcase.

    (via YouTube )
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