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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    Webで商品探す方法としてカテゴリー検索や文字検索がまだまだ多く用いられている。しかし、新しい技術の進化によりそれが変わりつつある。例えば、音声検索、センサー検索、画像検索などがビジネスで利用出来るところまでに成長した。

    紙媒体は決して無くならないが、印刷の量は確実に減少している。少ない紙面をきっかけとして有益な情報を提供したり、商品の購入してもらうためにはどうしたら良いか。その1つが今普及しつつある画像検索による方式だ。Aurasma,Vuforia,SLAM,Layar,junaioなどがなど多々技術が有るが、ここで紹介するのはLaya Visionを使用した画像認識技術だ。アプリを起動してカメラを写真にかざことにより、商品詳細ページや、Twitterのページが表示されるようにできている。





    Readers of Jackie magazine will find a nice addition to one of the magazine's interviews in the current issue on newsstands today.

    Dutch fashion designer Joline Jolink is profiled by Jackie in the magazine's Style Files section, and she managed to include Layar alongside her interview. In her own words, here's Joline's take on how this collaboration came together.

    "The magazine contacted me for the style page. I was immediately thrilled about the possibilities to use Layar on my images in magazines. They will make the step so much easier for women to explore my online store after seeing a publication," she says.

    "So, when Jackie asked for text and images, I offered them a picture of one of my favourite looks with the Layar logo in the corner." 

    The image Joline provided shows off her "summer must-have look," and has been enhanced with Layar. Scanning the image shows a few simple buttons: one to Tweet about the look and another which links to Joline's online shop to buy the items. It's a really simple implementation, but it's very effective for bringing readers of Jackie directly to a place where they can buy the items.

    (via & more http://www.layar.com/blog/2012/05/01/joline-jolink-jackie-magazine/)

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