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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    日本の玩具メーカーハピネットが、KIOSK型ARを利用したことは記憶に新しい(6月14日 東京国際玩具ショー)。確か...ドミノ倒しのARだったと思う。その記事が日本以外でも話題になっている。

    Chariot Co. Ltd., an augmented reality (AR) development studio, debuted its new AR kiosk solution at the Tokyo International Toy Show on June 14. Unveiled at Happinet Corporation's booth to showcase the company's new "Domino World" toy series, the kiosk, which uses technology under license from Metaio GmbH, is among the first of its kind to be launched in Japan.

    An existing issue for many packaged toys, according to Eiji Utsu of Happinet's Original Toy Development Division, is that, because customers cannot directly play with the product, it becomes less appealing. This, in turn, may make them less likely to follow through with a purchase. "Although products such as appliances, stationary and clothing can be physically touched by customers, with the exception of certain toys, this can be difficult." The AR kiosk thus provides an attractive solution. Once customers present a Domino World package to the kiosk's embedded camera, 3D animated contents are overlaid together with the package on the kiosk display, enabling customers to effectively preview the toy. "Understanding the contents of a product and being able to enjoy playing with it are key. We decided to adopt the AR kiosk because it fills these needs," Utsu said.

    via & more 
    http://www.technology-digital.com/press_releases/chariot-announces-debut-of-ar-kiosk-for-new-happinet-toy-series-domino-world

    http://www.melodika.net/index.php?option=com_content&task=view&id=331602&Itemid=55

    http://www.prlog.org/11923554-chariot-announces-debut-of-ar-kiosk-for-new-happinet-toy-series-domino-world.html
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    Augmented Reality in the Battlefield 2012 - 2016 #AR HOME The AR application for NASA to virtual experience the space search is released. #NASAが宇宙探索を仮想体験するための#ARアプリケーションをリリース
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