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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    スマートフォン向けアプリでは有名な blippar上で動作するコンテンツ。下記の写真をアプリ起動後にカメラでかざすと、画像を認識してファッションショーがインタラクティブに楽しめる。気に入ったら購入できるサイトへの遷移も容易だ。画像認識技術であり、厳密にはARではないかもしれないがユーザを惹きつける効果はあるだろう。



    Very.co.uk to partner with The Sun’s Fabulous magazine to launch the first in a series of augmented reality marketing initiatives as part of a test and learn push during the Christmas season.

    Very is also planning to trial a number of other augmented reality and mobile initiatives during the busy Christmas period as a way to test concepts to build into its 2013 marketing strategy and says that almost a third of its traffic already comes through mobile devices. An increasing amount of interaction with the brand and its product ranges is when consumers are on the move.

    Dan Rubel, head of marketing at Very.co.uk, says: “Very.co.uk is all about demystifying the weird and wonderful world of fashion and providing our customers with style inspiration. Introducing augmented reality into our print and outdoor advertising is a natural step that we’ve been looking at for some time.

    (via http://www.marketingweek.co.uk/news/very-launches-first-ar-campaign/4004495.article)

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