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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    ユタ州 メガストアのScheelsスポーツ用品店舗内で、買い物客に拡張現実の技術を使用したiPad用アプリケーションが設置された。アイテムを選んで、ARでアイテムがオーバーレイ表示されるようになっているようだ。撮影した写真は、自分や友人にメールなどで送ることができるようになっている。1日に250~400のメールがおくられているとのこと。
    大掛かりな機器ではく、このような簡単な装置であれば店舗側もレンタルなどで気軽に利用できそうだ。

      

    Sporting goods retailer Scheels recently installed an ArmorActive iPad kiosk in its Sandy, Utah, megastore, providing shoppers a taste of augmented reality.

    According to a press release, the kiosk consists of an ArmorActive iPad kiosk mount and stand, located across from a scenic backdrop and hand-held mini green screens. The iPad itself is secured with ArmorActive's Evolve enclosure, while power-backup solutions were also implemented into the stand to ensure the iPad will run throughout all business hours.

    (via http://www.selfserviceworld.com/article/202867/ArmorActive-provides-augmented-reality-at-sporting-goods-store)

    A partnership was announced today between ArmorActive, a tablet security business, and Kensington, a business specializing in locking technology for mobile devices. The alliance has resulted in the ArmorActive QuickStand, ArmorActive's first tablet kiosk stand to integrate Kensington's ClickSafe keyed lock.

    (via http://www.selfserviceworld.com/article/202263/ArmorActive-tightens-iPad-kiosk-security-with-latest-stand)

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    The store is working with a technology provider to use iPads for a unique AR experience for shoppers. ArmorActive, an enterprise level tablet solutions company, has partnered with a Utah sporting goods store, Scheels, in order to implement an augmented reality iPad kiosk in its location in Sandy, to provide shoppers with a unique experience while they consider their purchases.

    (via http://www.qrcodepress.com/augmented-reality-kiosk-designed-to-draw-attention-to-sporting-goods-shop/8513665/)
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