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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    ヘッドマウントディスプレイと、3D空間の構築技術、そしてインターネットとの連動。これらがバランスよく融合することで、生活に入り込むことができる技術へ進化していくことだろう。このビデオを見ると、そのような未来の到来を感じる。


    The main research topic of the laboratory falls into the category of Future Internet. One of the joint consequences of research on Internet of Things and 3D Internet is that 3D virtual environments are expected to become interconnectible in the near future, allowing for the shared representation and manipulation of distributed objects and systems, physical and virtual alike. The primary goal in this context is to design, implement and integrate solutions that allow for communication, collaboration and control through such augmented and shared 3D environments. More information on our showcase example can be found at virca.hu
    ---
    Our system- and control theory research is focusing on representations based primarily on Linear Parameter Variable (quasi LPV) and Linear Matrix Inequality (LMI) methodologies, while we are also doing investigations into automatic and uniform design methodologies based on Tensor Product (TP) model transformations.

    http://www.sztaki.hu/department/3DICC/

    (via YouTube by SZTAKI MTA)

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