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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    ベルギービールのステッカーやポスターのイラストに専用のアプリ、Summon The Chouffe (By Duvel Moortgat, USA)をインストールし、カメラをかざすとノームのARなどが楽しめるというもの。顔の部分だけ自分の顔と入れ替えて写真を撮影するような遊び方も用意されている。

     
    Sounds like a recipe for good times. Or really intense WoW reenactments.
    Earlier this week Phun&Dunn, a San Francisco based advertising agency, released a “gnome-powered”augmented reality app in the US for Belgian Beer company Brasserie d’Achouffe, (commonly referred to as “Chouffe”). The app, Summon the Chouffe, features two portals of entertainment, “Summon the Chouffe” and “Gnome Thyself”, to expand Chouffe’s market with new, larger ways of telling the brewery’s stories.

     The Summon the Chouffe app, powered by the Metaio SDK, recognizes different gnomes and scenes on bottles, coasters, table tents and stickers using image recognition and tracking software. When a gnome or scene is recognized, the app launches a short, animated vignette that develops each beer’s unique backstory.
    (via http://augmentedblog.wordpress.com/2013/09/20/gnomes-belgian-beer-and-augmented-reality/)
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