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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    あらゆる産業において、様々な新規デバイス・システム開発や新規サービスを創り出すべく注目が集まっている。とくにセンサー素子開発やセンサ・センシングシステムなどの研究開発者の方、ロボット開発における感覚器代替分野の研究者の方、関連業界の方々へ。
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    次世代のプロモーション手法として脚光を集めるほか、エンターテイメントやコミュニケーション、教育や医療のツールとして幅広い活用・発展が期待されているARの世界がよくわかる入門書が電子書籍で登場
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    ここ1年で急速に実現化が見えてきた、ウェアラブル・コンピュータ。夢のようなSF映画のような体験ができる新しい技術であるが、解決するべき課題もまだまだたくさん残されていると感じる。しかし、その課題は時間と技術が解決していくだろう。

    http://www.wired.com/insights/wp-content/uploads/2013/09/glassfashion_660.jpg
    The publicity around Google Glass has helped stir attention for the market potential of wearable technology. In what appears to be the future of smart eyewear, Google Glass is merely the biggest player in what is quickly becoming the next big technological trend. Other tech giants like Sony andMicrosoft and lesser-known, but formidable, competitors Vuzix and Recon Instruments are next on the list to develop their own wearable gadgets. As the consumer tech world awaits the advent of wearable tech, where we all hope to exist Jetsons-like, will augmented reality (AR) apps define the future of smart eyewear?
    Forrester Researchrecently reported that over 20 million U.S. consumers are willing to wear augmented reality devices. Earlier this year,IHSforecasted that the adoption of AR in smart-glass devices will drive volumes of 10 million units through to 2016. Apps will be critical to driving the success of glass, in fact IHS stipulated “Google is betting the house that developers will produce some compelling applications for Glass.” Topping the list of apps that will define the glass experience are AR related apps, which are designed to add an extra layer of information or experience to that which is being seen. Without AR apps, the forecast sinks to just 1 million units which — an indication of the lengths to which AR will impact the wearable market.
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    PLAYERA CON REALIDAD AUMENTADA / FESTIVAL DANXICA 2013 / KINO CREATIVE STUDIO - メキシコのダンスフェスティバルでARTシャツ展示 HOME New augmented reality solution for toys and games manufacturers aims to drive sales - 販売促進を目的とした拡張現実アプリの利用
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