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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    登山などのガイドマップは、今までは紙だけで終わっていたため、そこからは詳しい情報、新しい情報、動画などによる現地の情報を得ることができなかった。画像認識技術を使用したスマートフォン向けのアプリケーションと関係させることで、今まで不可能であったインタラクティブな情報提供行うことができる。このビデオを見ると一目瞭然だ。


    The increase of mobile devices has simplified the consumption and production of video on the go. Interacting with this content can be leveraged by Augmented Reality (AR), an emerging technology which enables immersive experiences in the real world by integrating digital media within the physical surroundings. While the richness of the content provided by ubiquitous, interactive, personalised media should add value to the users' experience of digital content in real world contexts it still has to prove that it can actually fulfil this promise, mainly regarding the interface with this content. Will people used to passive video viewing take the extra steps to personalise their consumption and choose to interact with video for more information? Will they prefer an AR interface to a digital map for finding a quiet spot on the tracks and to explore the latest geo-located statusupdates of nearby friends? MediaConnect investigated the influence of novel user interfaces on the Quality of
    Experience (QoE) in accessing digital content situated in the real world.

    The interactive video technology is ready for interested partners to be integrated in IPTV or in web applications. We will continue to explore the benefits of Augmented Reality for large maps and new target groups such as hikers.
    (via YouTube by Experimedia Project)
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