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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    USCスクールのシネマティック・アーツ・ワールド・ビルディング・メディアラボでは、インテルCES 2014益しビジョンで「リヴァイアサン」が展示されている。この実験的なストーリーテリングのプラットフォームは、エンターテイメント、物理世界と仮想世界の技術の力と柔軟性を介して接続中の新たな可能性を探ります。将来的には自宅でもこのような体験ができるようになるだろう。




    [LAS VEGAS] [Jan. 6, 2014] – The USC School of Cinematic Arts World Building Media Lab is debuting “LEVIATHAN” at the Intel CES 2014 Exhibit. This experimental storytelling platform explores new possibilities in entertainment—where physical and virtual worlds connect through the power and flexibility of technology. Emerging between the console and the home theater, LEVIATHAN lives on the digital rim, where the robust storytelling of film and literature meets the physical interactivity of gaming. This hybrid storytelling platform draws inspiration from both narrative & gameplay and delivers engagements that are both physical & digital. This is a space where the author controls the story, and the audience plays inside that story. Using an Intel powered 2 in 1 as a portal, fans will play with “Huxleys” (genetically engineered flying jellyfish) and follow the Leviathan whale on her voyage through CES. 
    (via http://digitalrim.org/press/)
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