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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    化粧品のロレアルから、メイクアップを試せるアプリがリリース。

    When L’Oréal Paris recently launched their Makeup Genius app, they explained, It’s not just virtual—it’s augmented reality. Hesitant to jump down the rabbit hole of selfies, I somewhat reluctantly downloaded the app. And I quickly learned that L’Oréal Paris is leading the charge for a new breakthrough in the way we look at beauty, shopping, cosmetic application, and, of course, technology. In short, the app’s last name is Genius for a reason.

    Similar to developing a 3-D movie, special technology had to be used to ensure realistic effects. After more than seven years of research, RT Track 64 facial-tracking-algorism technology was patented, delivering the most precise facial recognition through a live mirror camera. You can move your lips and bat your lashes, and your virtual makeup will stay on. Being a skeptic prior to testing out the app, I can now say with confidence (after sufficiently testing and testing and testing—for “work” and for play) that I’ve never seen anything like this.

    (via http://www.vanityfair.com/online/beauty/2014/june/l-oreal-paris-makeup-genius-is-bringing-us-into-a-new-era-of-beauty)

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