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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    ヘルシンキ大学の創立375周年を記念して、シベリウスとアートの世界を体験できる拡張現実のコンテンツを多数創作した。ここでは、HPのAURASMAが使用されており、展示されている絵画にiPadのカメラを向けると、絵画が動き出したかのような体験を得ることができる。実際の絵ではなくiPadの後付のコンテンツを体験する意味については多少疑問も感じるが、このビデオで紹介されているように、小さな子供たちにも楽しんでもらえるという点ではとても楽しい取り組みだと感じる。

    To celebrate the 375th anniversary of the University of Helsinki, students minoring in arts and skills subjects at the Department of Teacher Education engaged in integrative art education in collaboration with the Ateneum Art Museum as part of the exhibition Sibelius and the World of Art and art workshops entitled Soiva pinta (“Musical Surface”). They also celebrated the 150th anniversary of Jean Sibelius by providing children with an experiential introduction to the works of art created by the composer and his contemporaries.

    Students planned museum tours based on art education by integrating music, drama and the application of augmented reality to works of art using new technology. The tours provided groups of pre-primary and primary-school children with a drama-based experience during which they met Sibelius, a violinist and a group of Kalevala singers with five-string kanteles, and could also join in singing the Finlandia Hymn. The children engaged with new technology by using Aurasma applications on iPads to open the augmented realities associated with the works of art on display.

    Sibelius and the world of art: Experience and expression through music and imagery from Faculty of Behavioural Sciences on Vimeo.
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