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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    例えば、長時間走るランナーの精神状態はどうなっているのか?ここで紹介するビデオでは、頭部に脳波を計測する装置を装着し、その状態をリアルタイムに計測して可視化している。通常は目にすることはできないスポーツ選手の疲労の状態や精神状態を見えるカタチにしたユニークな事例だ。





    Through & Out 2 from FARM1027 on Vimeo.

    ‘Through & Out²’ is a cross-over between dance, sport, Augmented Reality (AR), biometrics and rope-skipping in which the performer will endure the, physical, mental and emotional states of a marathon runner in only 45 minutes.
    Audiences will experience the physical exertion of the performer through spectating in the traditional sense but by also accessing physiological statistical information, generated in real time, through an specifically designed mobile App. This experience will also include a compelling narrative which will give access to the performer’s memories, emotions and/or desires.

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