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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    あらゆる産業において、様々な新規デバイス・システム開発や新規サービスを創り出すべく注目が集まっている。とくにセンサー素子開発やセンサ・センシングシステムなどの研究開発者の方、ロボット開発における感覚器代替分野の研究者の方、関連業界の方々へ。
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    次世代のプロモーション手法として脚光を集めるほか、エンターテイメントやコミュニケーション、教育や医療のツールとして幅広い活用・発展が期待されているARの世界がよくわかる入門書が電子書籍で登場
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    ROSETTA(ロゼッタ)が、行ったイベント向けのAR。上から降ってくる雪の結晶を舌でゲットすると点数が追加されるという、ユニークなWEB上のゲーム。ロゼッタは、この関係で国際的な賞を2つ取得した。




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    PRINCETON, N.J., Oct. 15 /PRNewswire/ -- Rosetta, the largest independent direct and digital interactive agency in the United States, announced today that it has won two Direct Marketing Association 2010 International ECHO Awards. The agency was awarded "Gold" in the Consumer and Business category for its holiday card titled "Snowday" that advanced augmented reality technology by combining motion detection and facial recognition elements and a "Bronze" in the Financial Services category for an iPhone application developed for Nationwide, the first in the auto insurance industry.

    Rosetta's "Snowday" holiday card initiative unveiled a breakthrough in augmented reality technology in a holiday card sent to agency clients and friends. The technology marked the first time a webcam could track something as small as the human tongue without the aide of QR codes or other "cheats." To generate maximum participation, the card combined motion detection and facial recognition elements and challenged recipients to collect a million digital snowflakes with their tongues in order to support New Orleans youth. Nearly 9,000 card recipients from 60 countries quickly pushed past the goal of a million captured snowflakes. The agency then hosted a "Snow Day" event in New Orleans City Park on February 20 for New Orleans youth.

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