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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    ショッピングの形が今後大きく変わることは間違いなさそうだ。Webからの購入はもちろん、店舗においても通りかかった見込客に対して、いかに接点を強化させることができるかが重要になる。キーワードはインタラクティブ性と顧客に提供体験価値の向上だ。顧客は押し付けで買わされることではなく、自分で選び納得して購入し、結果的に満足できることを期待しているはずだ。

     通行人が手のジェスチャーで、サイネージ端末上の商品を選択し、色を変えたり、商品を回転表示させることができる。



    画面の近づいた人の匿名情報を収集し、その情報に基づきパーソナライズされた商品情報を画面上にフィードバックする。年齢や性別によって出し分けることも重要になってくるだろう。


    AdiVERSE の店舗の壁には、実物だけではなく高精度な3Dで制作されたシューズも展示されている。



     "Retailers' store fronts are arguably their most valuable asset and this new prototype means they could make much more of them," said Chojecki, who claims the window will offer a 'revolutionary shopping experience'. "The interactive store window will let retailers use their store fronts as a giant catalogue, allowing passers by to view products in store and purchase goods after hours."  

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    For Manchester based Start JudgeGill, the technology is something to be excited about. "We believe the future of retailing lies in bringing together the best of digital media, interactivity and product presentation to offer extraordinary and complementary retail experiences in store," said company director Dave Judge. "Innovations such as the AdiVerse wall will not only drive sales, but will also change the face of retailing radically and the way in which consumers interact with retail brands and their products."

    Whether the retail industry is ready for such a digital transformation remains to be seen, but what is clear, as Microsoft director Peter Haynes recently asserted, 'whether we like it or not, we are moving from an era in which we think about computers as devices with screens and keyboards, to an era in which the computer has become invisible and pervasive in our lives'. 

    via & more  http://news.radio-electronics.co/science-and-development/cover-story-retail-technology-that-personal-touch/
     

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