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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    あらゆる産業において、様々な新規デバイス・システム開発や新規サービスを創り出すべく注目が集まっている。とくにセンサー素子開発やセンサ・センシングシステムなどの研究開発者の方、ロボット開発における感覚器代替分野の研究者の方、関連業界の方々へ。
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    次世代のプロモーション手法として脚光を集めるほか、エンターテイメントやコミュニケーション、教育や医療のツールとして幅広い活用・発展が期待されているARの世界がよくわかる入門書が電子書籍で登場
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    街中にフリーペインティングした落書きが、コンピュータの3Dソフトで加工され、3Dのオブジェとなるという楽しいアイデアだ。



    Graffiti Analysis 3.0 from Evan Roth on Vimeo.

     Graffiti Analysis is an extensive ongoing study in the motion of graffiti. Custom software designed for graffiti writers creates visualizations of the often unseen gestures involved in the creation of a tag. Motion data is recorded, analyzed and archived as Graffiti Markup Language (.gml) files, a specifically formatted XML file designed to be a common open structure for archiving gestural graffiti motion data. GML files are saved in an open online database, 000000book.com, where writers can share analytical representations of their hand styles. Graffiti Analysis is an open source project that is available online for free in OSX, Windows and Linux. Graffiti writers are invited to capture and share their own tags, and computer programmers are invited to create new applications and visualizations of the resulting data. Since the launch of Graffiti Analysis, dozens of GML compatible applications have been built and over 10,000 tags have been uploaded to the 000000book database. What Martha Cooper did for archiving graffiti on film, and Chalfant/Silver did for archiving graffiti in video, Graffiti Analysis intends to do for archiving graffiti in code. The project aims to build the world's largest collection of graffiti motion and bring together two seemingly disparate communities that share an interest hacking systems, whether found in code or in the city.

    (via http://graffitianalysis.com/)
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    NASA が開発中の新型HMD - NASA’s next-gen spacesuit could have an in-helmet display #AR HOME 巨大インベーダーゲーム(イメージビデオ) - Space Invaders in Real Life #AR
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