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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    インドでの初めてのキャンペーン/オレオMcFlurryサンデーを開始。おいしいデザートの絵にスマートフォンのカメラを向けると、チョコレートタブレットが飛び立つ。クリーミーな表面の上にチョコレートチップが爆発したようにアニメーションし、McFlurryカップ突然渦を巻くというものとのこと。


    McDonald’s India recently launched their Oreo McFlurry sundae nationwide with a stunning Augmented Reality campaign based on junaio. Pointing the smartphone’s camera at a picture of the tasty dessert let the McFlurry cup suddenly swirl and bounce, with chocolate tablets flying up and exploding chocolate chips all over the creamy surface.

    • Smartphone users can experience it of course in junaio on iPhone and Android. A QR code on ads and posters helps to quickly download junaio for those who haven’t got it installed yet.
    • The picture of the product in McFlurry ads in newspapers and magazines serves as marker for smartphones or tablets.
    • The effect also works on PCs using the PC camera. Go to www.imlovingit.in and hold the picture against the webcam – bingo!
    • Similarly in the McDonald’s stores, large free standing cardboard posters invite customers to experience the AR display with their smartphones.
    • There people can take a picture of themselves with the virtual McFlurry and post it Facebook.
    • And for those who don’t own a smartphone, there are McDonald’s stores with dedicated PC kiosks containing a high end graphic PC, large screen and webcam. When people have finished their meal they can take their printed tray mat to the PC kiosk, hold it up in front of the camera, and see the animated, virtual McFlurry cup appearing over the tray mat.

    The campaign was realized by the the HIT Lab NZ (www.hitlabnz.org) and its partner Patched Reality (http://patchedreality.com/).

    (via http://junaio.wordpress.com/2011/10/11/enjoy-this-augmented-sundae-from-mcdonalds/)

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