忍者ブログ
このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
2024 . 11
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • Profile
    NAME:
    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

    -私が関係しているサイト
    - twitter (@kurakura)
    - facebook (ekameyama)
    - LinkedIn (Etsuji Kameyama)
    - ITmediaマーケティング
    - SlideShare (ekame)
    - paper.li (kurakura/ar)
    - YouTube (ekame)
    - myspace Music (KURA KURA)
    - The 25 Most Tweeting About AR
    - Twitter most popular
    - AR Mind Map
    - AMeeT-拡張現実の紹介(ニッシャ印刷文化振興財団)
    - デジタルサイネージとAR(デジタルサイネージ総研)
    - Capital newspaper
    - Pingoo
    - 話題沸騰のAR/VRがスマートワークを進化させる(スマートワーク総研)

    インターネット学校「スクー」の90番目の講師
    AR, VR, MR + HMD, Smart Glass が生活とビジネスを変革
    Contact me 問合せはこちら
    AR活用相談、AR関連セミナー講師などの依頼についてご連絡ください。
    SSL標準装備の無料メールフォーム作成・管理ツール | フォームメーラー
    はじめてのAR(拡張現実)アプリ導入
    ARアプリの基本的な知識から選定方法まで身に付けることができる資料。
    Ninja Search
    Google Search
    カスタム検索
    アーカイブ
    Present number of visits
    Counter
    感覚デバイス開発

    あらゆる産業において、様々な新規デバイス・システム開発や新規サービスを創り出すべく注目が集まっている。とくにセンサー素子開発やセンサ・センシングシステムなどの研究開発者の方、ロボット開発における感覚器代替分野の研究者の方、関連業界の方々へ。
    よくわかるAR〈拡張現実〉入門

    次世代のプロモーション手法として脚光を集めるほか、エンターテイメントやコミュニケーション、教育や医療のツールとして幅広い活用・発展が期待されているARの世界がよくわかる入門書が電子書籍で登場
    Amazon検索
    Amazon
    ×

    [PR]上記の広告は3ヶ月以上新規記事投稿のないブログに表示されています。新しい記事を書く事で広告が消えます。

    日本で生まれ育ったソーシャルARゲームのiButterfly は、アジアでも成長と繁殖を続けているようだ。



    MALAYSIA. Malaysia Airports Holdings Berhad has launched a new retail and rebranding campaign entitled ‘Indulge Till You Fly’, supported by an innovative iPhone/iPad application and a television commercial. 

    The campaign underscores Malaysia Airports’ overall strategy to create a lifestyle environment for travellers at the different airports under its Airports Commercial Model (ACM) development plan. Under ACM, all 39 airports managed by the airport company are classified into four categories: Lifestyle, Leisure, Community and Corporate Responsibility. 

    ACM will also see the evolution of Kuala Lumpur International Airport (KLIA) from an aviation hub to a self-sufficient and multi-functional ‘airport city’ that moves ahead with time and offers continuous excitement, the company said. 

    iButterfly Asia 

    To spread awareness of the campaign, Malaysia Airports has deployed a new iPhone/iPad2 application called iButterfly Asia, created by Dentsu Digital Asia. 

    The airport company is said to be the first Malaysian organisation to use this innovative mobile information and couponing technology to drive retail and food & beverage sales at its international airports. The app has already enjoyed success in Japan, Singapore and Hong Kong, Malaysia Airports said. 

    iButterfly Asia combines three technologies – augmented reality, global positioning system and motion sensors – to give travellers a fun and entertaining platform to enjoy the offerings of participating airport retailers and F&B outlets. 

    Designed to engage audiences and reach out to a wider segment of consumers via paper-less ‘coupon entertainment’, the challenge to consumers is to catch butterflies – each containing a different discount coupon, product offering and promotion – seen through the iPhone/iPad2 camera viewfinder by swinging the iPhone like a butterfly net, and then put them in a collection.

    Throughout the Indulge Till You Fly campaign period, consumers will be able to catch these butterflies using their iPhones/iPad2 and take advantage of iButterfly Asia exclusive offers. Once users capture their butterflies, they will be able to redeem them for free beverages and exclusive GWPs from participating retailers. 

    Consumers can decide when and where they wish to collect promotional offers and information with each butterfly being unique to the participating retailers. Initial participating brands are Delifrance Café & Bakery, L’Occitane and The Coffee Bean & Tea Leaf. More retailers are expected to come on board throughout the duration of the Indulge Till You Fly campaign. 

    Malaysia Airports will ‘release’ a total of 10 virtual butterflies throughout the duration of the campaign. 

    (via http://www.moodiereport.com/document.php?c_id=6&doc_id=28892)

    PR
    実用性が高いBMWの拡張現実技術 - BMW Group Developing Augmented Reality Windshield Displays #AR HOME マクドナルドの拡張現実サンデーはいかが? - Enjoy this Augmented Sundae from #McDonald’s #AR
    Copyright © Augmented Reality & Virtual Reality World | 拡張現実と仮想現実の世界 All Rights Reserved
    Powered by ニンジャブログ  Designed by ピンキー・ローン・ピッグ
    忍者ブログ / [PR]