忍者ブログ
このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
2024 . 05
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • Profile
    NAME:
    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

    -私が関係しているサイト
    - twitter (@kurakura)
    - facebook (ekameyama)
    - LinkedIn (Etsuji Kameyama)
    - ITmediaマーケティング
    - SlideShare (ekame)
    - paper.li (kurakura/ar)
    - YouTube (ekame)
    - myspace Music (KURA KURA)
    - The 25 Most Tweeting About AR
    - Twitter most popular
    - AR Mind Map
    - AMeeT-拡張現実の紹介(ニッシャ印刷文化振興財団)
    - デジタルサイネージとAR(デジタルサイネージ総研)
    - Capital newspaper
    - Pingoo
    - 話題沸騰のAR/VRがスマートワークを進化させる(スマートワーク総研)

    インターネット学校「スクー」の90番目の講師
    AR, VR, MR + HMD, Smart Glass が生活とビジネスを変革
    Contact me 問合せはこちら
    AR活用相談、AR関連セミナー講師などの依頼についてご連絡ください。
    SSL標準装備の無料メールフォーム作成・管理ツール | フォームメーラー
    はじめてのAR(拡張現実)アプリ導入
    ARアプリの基本的な知識から選定方法まで身に付けることができる資料。
    Ninja Search
    Google Search
    カスタム検索
    アーカイブ
    Present number of visits
    Counter
    感覚デバイス開発

    あらゆる産業において、様々な新規デバイス・システム開発や新規サービスを創り出すべく注目が集まっている。とくにセンサー素子開発やセンサ・センシングシステムなどの研究開発者の方、ロボット開発における感覚器代替分野の研究者の方、関連業界の方々へ。
    よくわかるAR〈拡張現実〉入門

    次世代のプロモーション手法として脚光を集めるほか、エンターテイメントやコミュニケーション、教育や医療のツールとして幅広い活用・発展が期待されているARの世界がよくわかる入門書が電子書籍で登場
    Amazon検索
    Amazon
    ×

    [PR]上記の広告は3ヶ月以上新規記事投稿のないブログに表示されています。新しい記事を書く事で広告が消えます。

    ARの利用は、実用化が進んでいる。余り知られていないが、大手コンピューターメーカーはこの技術を利用した新しいシステムの導入を模索しているようだ。この記事を読む限り、IBMは一歩先を見ているように感じる。

    概要は下記の通り...
    消費者が小売店の棚の上に自分の携帯電話のカメラを向けることにより、
    その形状、色、および他の機能に応じて製品が認識され情報を表示する。
    アプリは、小売店のバックエンドコンピュータシステムから情報を取得し、画面上に関連商品やの情報をオーバーレイし新たな購買動機をつくりあげる。オフラインからオンラインへ情報を相互に関連させることで、消費者へ適切な商品をレコメンドする等、消費者のニーズを満たそうとする試みだ。調査会社によって実施した結果、スマートフォンの所有者の約半数(48%)が自分の端末から得た情報が、購入の意思決定に影響を与えたと述べている。


    IBM has released a prototype of an augmented reality mobile shopping app that retailers could adopt to offer consumers a more personalised in-store experience.

    A consumer can use the app by pointing their mobile phone’s video camera over the retailers’ shelves. Products are recognised according to their shape, colours and other features.

    The app will then tap into the retailer’s back-end computer system to overlay information on the screen and draw attention to offers and other similar products.

    Sima Nadler, retail lead at IBM research, says: “In the age of social media, consumer expectations are soaring and people want information and advice about the products they’re going to buy.

    “By closing the gap between the online and in-store shopping experience, marketers can appeal to the individual needs of consumers and keep them coming back.”

    Smartphone users are already helping boost sales at bricks and mortar stores, according to Deloitte.

    A survey conducted in March by the research firm states that about half (48%) of smartphone owners say their phones have influenced their decision to buy an item in store.

    It adds that 61% of smartphone owners that have used their devices to shop have done so in-store and 52% have used their mobile to influence their purchase decision on the way to the store.

    The influence of smartphones on consumers’ shopping habits translates to about $159bn (£101bn) in forecasted sales for 2012, Deloitte claims.

    (via http://www.marketingweek.co.uk/news/ibm-launches-ar-personal-shopper-app/4002487.article)

    PR
    It comments to this article
    NAME
    TITLE
    CharColor
    URL
    COMMENT
    PASSWORD
    Vodafone絵文字 i-mode絵文字 Ezweb絵文字
    Comment list
    Bauer Media : Heat Magazine Extra Promo - #AR連動マガジン HOME ミルキーオリジナルARコンテンツ 公開中! #AR #mueAlive #ミルキー
    Copyright © Augmented Reality & Virtual Reality World | 拡張現実と仮想現実の世界 All Rights Reserved
    Powered by ニンジャブログ  Designed by ピンキー・ローン・ピッグ
    忍者ブログ / [PR]