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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    Shopkickは、2013年11月20日にすべての主要な小売店で初のiBeacon導入を実現した。その名前は、ShopBeaconと呼ばれ、現在はメーシーズ·ヘラルドスクエア、ニューヨーク、ユニオンスクエア、サンフランシスコでのクローズドベータトライアルに展開しているという。
    ShopBeaconは、買い物客が店に入ったときに起動しており、彼女がアプリを起動することを意識しなくても、彼女のロケーション固有情報、割引、お勧め品、ポイントなどを表示する。
    店舗内では、スマートフォンがまるでコンシェルジュのような役割を担う。

    Shopkick deployed the first iBeacon/BLE-based presence signal at any major retailer on November 20, 2013. It is called shopBeacon and is currently live in a closed beta trial at Macy's Herald Square, New York and Union Square, San Francisco. ShopBeacon can welcome a shopper when she enters a store and show her location-specific deals, discounts, recommendations, and rewards, without her having to remember to open the app. It can also tie at-home browsing to in-store benefit—if she "likes" a specific product in the app, shopBeacon can remind her when she enters the store that sells it. It can also deliver department-specific offers throughout the store—so the boots she liked show up at the most useful time—in the Shoe department. ShopBeacon requires minimal investment, can be installed by sticking the device on a wall or other flat surface, and has a battery life of five years. Now available for purchase nationwide, it works with the shopkick app with its 6 million+ shoppers, as well as with retailers' own apps.
    (via YouTube by shopkick)
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