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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    「リヴァイアサン」劇場内に巨大な鯨が出現するというストーリーへの没入感を提供。2014年1月に、インテル·ラボと映画芸術のUSCスクールが共同で開発した。

     

    Considering a future wherein cinematic experiences are participatoryaudiences would interact with narratives as if they were concurrently films and video games. Enter: "Leviathan," an experimental leap forward in cinematic technique that heralds such an evolution: 

    This past January, in collaboration with Intel Labs, the USC School of Cinematic Arts World Building Media Lab unveiled "Leviathan," at CES 2014's Intel CEO Keynote speech. As the audience used Intel Ultrabooks and tablets to simultaneously control flying jellyfish creatures that swam alongside the eponymous augmented reality behemoth, Leviathan soared off the screen and into the crowd, yielding an as-of-yet unparalleled mixture of film and gaming experience. "Immersive storytelling" doesn't even begin to describe it. 

    The project integrated both the physical and digital universes by using a multimedia platform that may very well set a precedent for future AR and immersive-narrative creativity. The Creators Project was fascinated by the collaboration between Intel Labs and USC's World Building program, and subsequently made a documentary that details the partnership, the project, and its unprecedented results (above). 
    (via https://www.youtube.com/watch?v=QqCLxcEbnO8&feature=youtube_gdata#aid=P9-2wAFMgIw)
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