忍者ブログ
このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
2024 . 04
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • Profile
    NAME:
    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

    -私が関係しているサイト
    - twitter (@kurakura)
    - facebook (ekameyama)
    - LinkedIn (Etsuji Kameyama)
    - ITmediaマーケティング
    - SlideShare (ekame)
    - paper.li (kurakura/ar)
    - YouTube (ekame)
    - myspace Music (KURA KURA)
    - The 25 Most Tweeting About AR
    - Twitter most popular
    - AR Mind Map
    - AMeeT-拡張現実の紹介(ニッシャ印刷文化振興財団)
    - デジタルサイネージとAR(デジタルサイネージ総研)
    - Capital newspaper
    - Pingoo
    - 話題沸騰のAR/VRがスマートワークを進化させる(スマートワーク総研)

    インターネット学校「スクー」の90番目の講師
    AR, VR, MR + HMD, Smart Glass が生活とビジネスを変革
    Contact me 問合せはこちら
    AR活用相談、AR関連セミナー講師などの依頼についてご連絡ください。
    SSL標準装備の無料メールフォーム作成・管理ツール | フォームメーラー
    はじめてのAR(拡張現実)アプリ導入
    ARアプリの基本的な知識から選定方法まで身に付けることができる資料。
    Ninja Search
    Google Search
    カスタム検索
    アーカイブ
    Present number of visits
    Counter
    感覚デバイス開発

    あらゆる産業において、様々な新規デバイス・システム開発や新規サービスを創り出すべく注目が集まっている。とくにセンサー素子開発やセンサ・センシングシステムなどの研究開発者の方、ロボット開発における感覚器代替分野の研究者の方、関連業界の方々へ。
    よくわかるAR〈拡張現実〉入門

    次世代のプロモーション手法として脚光を集めるほか、エンターテイメントやコミュニケーション、教育や医療のツールとして幅広い活用・発展が期待されているARの世界がよくわかる入門書が電子書籍で登場
    Amazon検索
    Amazon
    ×

    [PR]上記の広告は3ヶ月以上新規記事投稿のないブログに表示されています。新しい記事を書く事で広告が消えます。

    ミュンヘンのバイエルン国立博物館で使用されているARアプリケーション。ドイツメタイオ社の3Dトラッキング技術により、展示物本体を認識して、ガイドメッセージなどを表示させている。

    In the Mary Magdalene scenario we introduced to the user an audio explanation of the piece, some general background information and a photographic overlay that showed the sculpture’s past place of residence (a church altar that was color-corrected in order to better match the lighting scheme of the room).
    In the Judith scenario we connected pieces of explanatory text to the model with 3-D white lines. Supported by a particularly strong 3-D map, the experience provided a great sense of depth and space to the user without distracting from the physical object. In order to ensure that the lines were a pleasant shape and length we imported the reference point cloud into Maya before constructing the 3-D lines.

    -The Metaio Toolbox: Easily creating 3-D tracking maps
    The first step to develop the project was to visit the museum itself in order to come up with some ideas and generate our 3-D tracking maps with the Metaio Toolbox . Many of the assets would be created off-site so establishing an accurate reference that we could use back in the office was important. This was easy to do with the Metaio Toolbox, and within 2-3 attempts we had a satisfactory 3-D tracking model that we could later use in the Metaio Creator . We could also load our point-clouds into Autodesk products for designing more complicated 3-D content by extracting them as an OBJ file from the Metaio Creator.
    (via http://augmentedblog.wordpress.com/2014/04/17/technical-insight-into-the-2014-dld-museum-tour/)

    PR
    It comments to this article
    NAME
    TITLE
    CharColor
    URL
    COMMENT
    PASSWORD
    Vodafone絵文字 i-mode絵文字 Ezweb絵文字
    Comment list
    TRANSFORM @ MIT Media Lab on March 22, 2014 HOME This Futuristic Sandbox Lets You Build Erupting Volcanoes and Flowing Rivers - 砂場をシミュレータとして環境シミュレータを実現
    Copyright © Augmented Reality & Virtual Reality World | 拡張現実と仮想現実の世界 All Rights Reserved
    Powered by ニンジャブログ  Designed by ピンキー・ローン・ピッグ
    忍者ブログ / [PR]