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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    砂というアナログな素材とKinect+プロジェクター=プロジェクションマッピングにより、地上戦のためのシミュレーションを行う装置が開発されている。遊びだけではなく、このような場面でも拡張現実の技術の導入が始まっている。





    The Augmented REality Sandtable (ARES) proof-of-concept is a traditional sandtable, filled with play sand, augmented with a commerical-off-the-shelf projector, LCD monitor, laptop, and Microsoft Kinect. The Kinect senses user gestures, changes to the sand “terrain,” and potentially, verbal commands as forms of user interaction. ARES projects moving military units, terrain features, and other data onto the sand.

    Payoff: 
    Improved battlespace visualization.
    Decreased time to author 3D terrains and scenarios.
    Increased student engagement / retention levels.
    Joint / Coalition Wargaming and Mission Planning through networked ARES tables.

    (via http://youtu.be/8tPY-qbrfgo)
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