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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    指の動きを検知することが出来るLeap motion とAR技術を組み合わせることで、とてもユニークな表現を実現することができる。ガラスの向こう側にある品物に対して指をさすと、その品物に吹き出しのような情報タグを表示することを実現している。



    Reflective optical combiners like beam splitters and two way mirrors are used in AR to overlap digital contents on the usersí hands or bodies. Augmentations are usually unidirectional, either reflecting virtual contents on the userís body (Situated Augmented Reality) or augmenting userís reflections with digital contents (AR mirrors). But many other novel possibilities remain unexplored. For example, user’s hands, reflected inside a museum AR cabinet, can allow visitors to interact with the artifacts exhibited. Projecting on the user’s hands as their reflection cuts through the objects can be used to reveal objects’ internals. Augmentations from both sides are blended by the combiner, so they are consistently seen by any number of users, independently of their location or, even, the side of the combiner through which they are looking. This paper explores the potential of optical combiners to merge the space in front and behind them. We present this design space, identify novel augmentations/interaction opportunities and explore the design space using three prototypes. 

    Reference:
    ‘Through the combining glass’, Diego Martinez Plasencia, Florent Berthaut, Abhijit Karnik, Sriram Subramanian, Proceedings of ACM UIST 201427th ACM User Interface Software and Technology Symposium.

    (via https://www.youtube.com/watch?v=Vhe_XTP8jb4)
    (articles here... )
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