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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    Fashionistasは、バーチャルフィッティングという技術ではなく、オキュラスのようなVR技術を使用したファッション体験を提供するようだ。自宅や店舗で簡単にファッション体験を提供できるこの方式は、けっこう良いかもしれない。


    Fashion fans can experience all the major trends with virtual reality in the Future Fashion Pop-up at Westfield.
    The shopping centre has teamed up with reseller and Virtual and Augmented Reality specialist, to host the installation, which will feature a number of digital fashion experiences.
    Visitors will be able to experience all of the season’s fashion trends using virtual reality and avatars.
    Using Oculus Rift along with Leap Motion gesture tracking technology, users will be able to see their own hands in the virtual world, allowing them to interact with virtual characters, fly through the landscape and mix and match trends.
    An avatar is created based on the user’s body shape, it tracks them across the screen as they leave trails of this season’s trends in the air.
    Myf Ryan, director of Westfield in the UK and Europe, commented: “With the evolution of Future Fashion we wanted to explore a more abstract way for our consumers to experience the season’s key trends.
    “From research Westfield conducted we know that shoppers are eager to explore new fashion technologies and are intrigued by new virtual ways to experience it. 52 per cent would use Augmented Reality in a retail environment and 57 per cent are tempted by Virtual Mirrors.
    “This event will take our shoppers on an incredible virtual journey, which pushes the boundaries of fashion and technology.”

    (via http://www.pcr-online.biz/news/read/westfield-present-this-season-s-fashion-trends-using-virtual-reality/035821)
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