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このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

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    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    HMDの中でも注目株のマイクロソフト社のフォロレンズ。実物を試してみるまで何とも言えないが、このビデオを見る範囲では、かなり良さそうだ。表示された3DCGに対して、手に持ったコントローラを操作することにより、仮想空間上で形状を変えたりできる。ARというよりもMRに近い世界を体験できそうだ。

    VertualGlobe


    Nanotech Construction Kit


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    Immersive Game World


    詳しくは動画で...


    A simulation of low-field-of-view augmented reality (AR), using the estimated FoV of Microsoft's HoloLens (30 x 17.5 degrees). Filmed in a CAVE VR environment, using custom code to put "virtual blinders" on the user. The blinders create a truncated pyramid locked to the viewer's head, 30 x 17.5 degrees wide with the pyramid's top rectangle being 24" from the viewer's eyes.
    The experience of this blindered setup closely matches what I experiences first-hand at Microsoft's Build 2015 conference, where I tried a HoloLens device.
    The 30x17.5 degree FoV value is not officially confirmed, but based on measurements I took during my demo. The HoloLens' final FoV might turn out slightly different.

    ===

    Microsoft’s most ambitious product in recent history, the Hololens augmented reality glasses have garnered early criticism for their narrow field of view. They’re said to put realistic holograms into your vision, but these holograms only appear through a tiny window which crops the 3-D illusion with a box.

    (via http://www.fastcodesign.com/3048826/disappointing-demo-shows-the-tiny-view-of-microsofts-hololens)
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