このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
2016 . 12
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • AR / VR and HMD / Smart Glass - Latest News October 2016
    VIRTUAL REALITY EVOLUTION 2017

    The venue will be the America Square Confrence Centre in London, and the event will be happening on 16th February 2017.
    AWE USA JUNE 1-2 2017

    AWE returns to Santa Clara, California on June 1-2, 2017 for its eight consecutive year in the USA. In 2016, AWE saw nearly 4000 people hear from 200 speakers and demo the latest in AR, VR and wearable tech from 200 exhibitors in our largest event yet. Mark your calendars for AWE USA 2017.
    VRX 2016: December 7-8, San Francisco, USA

    Put Your Business at the Forefront as Virtual Reality Goes Mainstream December 7-8, 2016|San Francisco, USA
    ARアプリaug!(オーグ)
    インタラクティブで高精細なARコンテンツまで幅広く対応ができる、AR(拡張現実)アプリaug!(オーグ)
    Profile
    NAME:
    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

    -私が関係しているサイト
    - twitter (@kurakura)
    - facebook (ekameyama)
    - LinkedIn (Etsuji Kameyama)
    - ITmediaマーケティング
    - SlideShare (ekame)
    - paper.li (kurakura/ar)
    - YouTube (ekame)
    - myspace Music (KURA KURA)
    - The 25 Most Tweeting About AR
    - Twitter most popular
    - AR Mind Map
    - AMeeT-拡張現実の紹介(ニッシャ印刷文化振興財団)
    - デジタルサイネージとAR(デジタルサイネージ総研)
    - Capital newspaper
    - Pingoo
    - 話題沸騰のAR/VRがスマートワークを進化させる(スマートワーク総研)

    インターネット学校「スクー」の90番目の講師
    ぬりえAR daub(だーぶ)
    塗った「ぬりえ」が飛びだしかのように楽しめるスマートフォン向けの無料アプリdaub(だーぶ)
    ぬりえAR特集 最新事例の紹介
    ぬりえAR NAVER ぬりえAR NAVER
    はじめてのAR(拡張現実)アプリ導入
    ARアプリの基本的な知識から選定方法まで身に付けることができる資料。
    ARグラス NAVERまとめ
    ARグラス NAVER ARグラス NAVER
    Contact me 問合せはこちら
    AR活用相談、AR関連セミナー講師などの依頼についてご連絡ください。
    SSL標準装備の無料メールフォーム作成・管理ツール | フォームメーラー
    AD
    Ninja Search
    Google Search
    カスタム検索
    TopHatenar
    Present number of visits
    Counter
    感覚デバイス開発

    あらゆる産業において、様々な新規デバイス・システム開発や新規サービスを創り出すべく注目が集まっている。とくにセンサー素子開発やセンサ・センシングシステムなどの研究開発者の方、ロボット開発における感覚器代替分野の研究者の方、関連業界の方々へ。
    よくわかるAR〈拡張現実〉入門

    次世代のプロモーション手法として脚光を集めるほか、エンターテイメントやコミュニケーション、教育や医療のツールとして幅広い活用・発展が期待されているARの世界がよくわかる入門書が電子書籍で登場
    Amazon検索
    Amazon
    Laval Virtual: March 22-26, Laval, France

    Laval Virtual is one of the most important events in Europe showcasing innovations and new technologies. Virtual reality and augmented reality are the core to the show. With more than 150 exhibitors and 40 countries represented, Laval Virtual is essential for professionals, students, tech enthusiasts and curious novices.
    拡張現実(AR)ぬりえといえば、世界的にはQuiver(元colMix)、日本ではナレッジワークス株式会社が開発したdaub(ARぬりえ ぬってポン!だーぶ)が有名だ。今回、ディズニーの研究部門Disney Researchが塗った色をリアルタイムに3DCGに反映するARぬりえを2015年10月初めに発表した。


     

    従来のARぬりえとの大きな違いは、台紙に色を塗った色がその瞬間に3Dキャラクターに反映される点だ。ユニークではあるが、塗りながらタブレットやiPadを持つことはできないので、端末が設置されていることが必要になるだろう。また、リアルタイムに台紙(認識するターゲット)の状態を端末側のカメラで読み取りながら3DCGへ反映させるため、高性能なCPUとグラフィック性能が要求されるであろう。



    ディズニーならではの夢を強く打ち出したアプリになる事を期待したい。
    しかし、きっと台紙やコンテンツにお金がかかるんだろうな...



    Link to publication page: http://www.disneyresearch.com/publica...

    Coloring books capture the imagination of children and provide them with one of their earliest opportunities for creative expression. However, given the proliferation and popularity of digital devices, real-world activities like coloring can seem unexciting, and children become less engaged in them. Augmented reality holds unique potential to impact this situation by providing a bridge between real-world activities and digital enhancements. In this paper, we present an augmented reality coloring book App in which children color characters in a printed coloring book and inspect their work using a mobile device.

    The drawing is detected and tracked, and the video stream is augmented with an animated 3-D version of the character that is textured according to the child’s coloring. This is possible thanks to several novel technical contributions. We present a texturing process that applies the captured texture from a 2-D colored drawing to both the visible and occluded regions of a 3-D character in real time. We develop a deformable surface tracking method designed for colored drawings that uses a new outlier rejection algorithm for real-time tracking and surface deformation recovery. We present a content creation pipeline to efficiently create the 2-D and 3-D content. And, finally, we validate our work with two user studies that examine the quality of our texturing algorithm and the overall App experience.

    (via http://www.disneyresearch.com/)
    It comments to this article
    NAME
    TITLE
    CharColor
    URL
    COMMENT
    PASSWORD
    Vodafone絵文字 i-mode絵文字 Ezweb絵文字
    Comment list
    建築後のイメージはVR(仮想現実)で体験 - ParkTower GearVR Experience HOME 世界最大級の拡張現実イベントAWE開催 - Holding Augmented reality event AWE of an Asian maximum level is near.
    Copyright © Augmented Reality & Virtual Reality World | 拡張現実と仮想現実の世界 All Rights Reserved
    Powered by ニンジャブログ  Designed by ピンキー・ローン・ピッグ
    /