このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
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  • AR / VR and HMD / Smart Glass - Latest News October 2016
    VIRTUAL REALITY EVOLUTION 2017

    The venue will be the America Square Confrence Centre in London, and the event will be happening on 16th February 2017.
    AWE USA JUNE 1-2 2017

    AWE returns to Santa Clara, California on June 1-2, 2017 for its eight consecutive year in the USA. In 2016, AWE saw nearly 4000 people hear from 200 speakers and demo the latest in AR, VR and wearable tech from 200 exhibitors in our largest event yet. Mark your calendars for AWE USA 2017.
    VRX 2016: December 7-8, San Francisco, USA

    Put Your Business at the Forefront as Virtual Reality Goes Mainstream December 7-8, 2016|San Francisco, USA
    ARアプリaug!(オーグ)
    インタラクティブで高精細なARコンテンツまで幅広く対応ができる、AR(拡張現実)アプリaug!(オーグ)
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    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

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    ぬりえAR特集 最新事例の紹介
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    感覚デバイス開発

    あらゆる産業において、様々な新規デバイス・システム開発や新規サービスを創り出すべく注目が集まっている。とくにセンサー素子開発やセンサ・センシングシステムなどの研究開発者の方、ロボット開発における感覚器代替分野の研究者の方、関連業界の方々へ。
    よくわかるAR〈拡張現実〉入門

    次世代のプロモーション手法として脚光を集めるほか、エンターテイメントやコミュニケーション、教育や医療のツールとして幅広い活用・発展が期待されているARの世界がよくわかる入門書が電子書籍で登場
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    Laval Virtual: March 22-26, Laval, France

    Laval Virtual is one of the most important events in Europe showcasing innovations and new technologies. Virtual reality and augmented reality are the core to the show. With more than 150 exhibitors and 40 countries represented, Laval Virtual is essential for professionals, students, tech enthusiasts and curious novices.
    仮想現実でありつつ、その操作を2次元的な装置であるキーボードやマウスで行うことは、もしかしたら不自然な動きなのかもしれない。ここで紹介するビデオは、3D空間を立体的な装置で操作できることを示している。

    Touchable Universe from Anarkik3D on Vimeo.

    Haptics is the sensation of virtual touch. In 2008, with a SMART Award, Anarkik3D developed a prototype platform to facilitate the integration of 3D haptic technology into software programmes. The potential for developing and expanding the platform to enable developers to combine haptics with the API's of other software and hardware such the sensations of sound, stereovision, virtual and augmented reality, physics as effects such as collision and magnetism has been exciting and alluring, requiring the right team, expertise and funding to first of all assess feasibility and market appeal and to then develop it properly and thoroughly.
    In 2014 this came together with the opportunity to submit a proposal to Innovate UK for funding for feasibility projects in their Learning Technologies competition. In a collaboration with 2 other owners of micro businesses that Ann Marie Shillito brought together Anarkik3D put in a bid for Stage 1 funding and was successful. The project was completed in April this year and this video was made for our end of project presentation with footage from when we tested the appeal of haptics and VR with school children and teachers.
    Anarkik3D was then invited to submit a proposal for stage 2 funding to take the results of the feasibility project and develop A-Frame to beta stage, proving its capability by using it to build 2 hapticated learning programmes and rigorously testing them in schools under exam conditions. With the original collaboration team expanded to 4 (2 in Edinburgh, one in Fife and one in Staffordshire) we submitted a bid for Stage 2 Funding. New 1 year projects start on November 1st 2015 .

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