このブログは、拡張現実 及び 仮想現実 が使用された最新の情報と事例などを掲載しています。---This blog publishes latest information and the case where AR (Augmented Reality) and VR (Virtual Reality) are used, etc.
2017 . 07
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • AWE Asia 2017 July 19-21

    AWE is returning to Asia for its third year in Beijing, China on July 19-21 to host the largest AR and VR conference in Asia.The event is co-produced with ARA (the Augmented Reality China Associatio
    IBC2017

    CONFERENCE // 14-18 SEPTEMBER - EXHIBITION // 15-19 SEPTEMBER IBC is the the world's leading media, entertainment and technology show. Six leading international bodies are the partners behind IBC, representing both exhibitors and visitors.
    EWTS 2017

    THIS IS WHERE ENTERPRISES GO TO INNOVATE WITH WEARABLES / October 18-19, 2017 at The Revere Hotel Boston
    AR / VR and HMD / Smart Glass - Latest News October 2016
    Profile
    NAME:
    Etsuji Kameyama (亀山悦治)

    Profile:
    拡張現実(AR)や仮想現実(VR)の技術は、BtoC・BtoBの分野での活用が始まっている。このブログではAR、NUI、各種センサーに関わる最新の事例や技術を中心に紹介。
    ARやVRのシステムやソリューションの導入を検討されている方は、こちらか、私までご連絡ください。エンターテーメント分野、印刷分野、家具や機器の配置シミュレーション、操作支援、などへの技術選定、アプリケーション開発、運用、コンサルテーションに対応します。

    -私が関係しているサイト
    - twitter (@kurakura)
    - facebook (ekameyama)
    - LinkedIn (Etsuji Kameyama)
    - ITmediaマーケティング
    - SlideShare (ekame)
    - paper.li (kurakura/ar)
    - YouTube (ekame)
    - myspace Music (KURA KURA)
    - The 25 Most Tweeting About AR
    - Twitter most popular
    - AR Mind Map
    - AMeeT-拡張現実の紹介(ニッシャ印刷文化振興財団)
    - デジタルサイネージとAR(デジタルサイネージ総研)
    - Capital newspaper
    - Pingoo
    - 話題沸騰のAR/VRがスマートワークを進化させる(スマートワーク総研)

    インターネット学校「スクー」の90番目の講師
    AR, VR, MR + HMD, Smart Glass が生活とビジネスを変革
    ARアプリaug!(オーグ)
    インタラクティブで高精細なARコンテンツまで幅広く対応ができる、AR(拡張現実)アプリaug!(オーグ)
    Contact me 問合せはこちら
    AR活用相談、AR関連セミナー講師などの依頼についてご連絡ください。
    SSL標準装備の無料メールフォーム作成・管理ツール | フォームメーラー
    ぬりえAR特集 最新事例の紹介
    ぬりえAR NAVER ぬりえAR NAVER
    ぬりえAR daub(だーぶ)
    塗った「ぬりえ」が飛びだしかのように楽しめるスマートフォン向けの無料アプリdaub(だーぶ)
    はじめてのAR(拡張現実)アプリ導入
    ARアプリの基本的な知識から選定方法まで身に付けることができる資料。
    ARグラス NAVERまとめ
    ARグラス NAVER ARグラス NAVER
    AD
    Ninja Search
    Google Search
    カスタム検索
    Present number of visits
    Counter
    感覚デバイス開発

    あらゆる産業において、様々な新規デバイス・システム開発や新規サービスを創り出すべく注目が集まっている。とくにセンサー素子開発やセンサ・センシングシステムなどの研究開発者の方、ロボット開発における感覚器代替分野の研究者の方、関連業界の方々へ。
    よくわかるAR〈拡張現実〉入門

    次世代のプロモーション手法として脚光を集めるほか、エンターテイメントやコミュニケーション、教育や医療のツールとして幅広い活用・発展が期待されているARの世界がよくわかる入門書が電子書籍で登場
    Amazon検索
    Amazon
    米PTCは、2016年6月10日に開催されたLiveWorx 2016において、企業向けの拡張現実(AR)利用を容易にすることができるツール「Vuforia™ Studio Enterprise」のリリースを発表した。

    このVuforia Studio Enterpriseは、PTCの3D CAD可視化・イラスト作成ソフトウェアであるCreo®、モノのインターネット(IoT)プラットフォームであるThingWorx®とシームレスに連携し、製造用設備からソーラーパネル、医療機器まであらゆるインターネットに接続された「モノ」に拡張現実(AR)コンポーネントをすばやく簡単に加えることを可能にするという。

    Vuforia Studioは「Vuforia Studio パイロットプログラム」として提供され、Vuforia Studioの導入に関心のある顧客が参加できる。一般向けのリリースは2016年後半の発表に予定されている。


    Jay Wright (SVP, PTC Vuforia) How Vuforia is Changing the Future of Work

    Installing Vuforia Studio on Windows

    下記、公式サイトからの引用
    ===
    Vuforia Studio Enterprise
    Vuforia Studio Enterprise is a powerful new solution for building and publishing AR experiences in the enterprise. Designed for content creators, Vuforia Studio does not require programming skills. Content creators can build experiences in just minutes, and can take advantage of existing 3D assets created with leading CAD tools. Additionally, Vuforia Studio harnesses the power of the industry-leading ThingWorx IOT platform to deliver intuitive AR experiences for connected products.

    Turnkey Authoring and Publishing for AR
    1. Author
    Vuforia Studio Enterprise presents a familiar interface that allows AR experiences to be authored from existing 3D assets, as well 2D and 3D controls.
    To define where AR experiences should appear in the real world, content creators associate a ThingMark with an experience. A ThingMark is a unique image that is placed on a physical object then recognized to launch the experience.
     
    2. Publish
    After authoring an experience, simply publish it to the Vuforia Experience Service with just a few clicks. Any number of experiences can be published to the cloud, providing a scalable solution for enterprise deployments.
     
    3. Launch
    Get Vuforia View Enterprise from the App Store, and simply point it at a ThingMark. You’ll then be prompted to select from any associated experiences. Select the one you want to download and launch it!
    === 

    (via https://developer.vuforia.com/studio)

    PTC Introduces Vuforia Studio Enterprise to Democratize Augmented Reality Development
    http://www.ptc.com/news/2016/ptc-introduces-vuforia-studio-enterprise



    国外・国内の多くのサイトで取り上げられた。

    venturebeat:
    Vuforia Studio Enterprise wants to make AR development open to anyone
    http://venturebeat.com/2016/06/07/vuforia-studio-enterprise-will-democratize-augmented-reality-development/

    prtimes:
    PTC、拡張現実(AR)の開発を一般化するVuforia Studio Enterpriseを発表
    http://prtimes.jp/main/html/rd/p/000000090.000008474.html

    マイナビニュース:
    PTC、CADから簡単にARモデルを作成できるVuforia Studio Enterpriseを発表 - LiveWorx 2016
    http://news.mynavi.jp/articles/2016/06/08/liveworx2016_3/

    JIJI.com:
    PTC、拡張現実(AR)の開発を一般化するVuforia Studio Enterpriseを発表
    http://www.jiji.com/jc/article?k=000000090.000008474&g=prt
    人体模型を仮想現実で体験する - Virtual Reality of Human Anatomy HOME 仮想空間の宇宙に現れる、ぬりえARの生物たち - モスクワで開催されたイベントで利用
    Copyright © Augmented Reality & Virtual Reality World | 拡張現実と仮想現実の世界 All Rights Reserved
    Powered by ニンジャブログ  Designed by ピンキー・ローン・ピッグ
    /