世界のNo.1のファッション雑誌のブランドELLEと、VR(Virtual Reality)/360度コンテンツスタジオをもつHuffPost (ハフィントンポスト) RYOTは、彼らの運用するAR/VR/360度機能に対応した Envrmnt を使用し、ハリウッドで活躍した女性たちを体験できる特集を2016年11月号のELLEで実施。
紙媒体をトリガーとしたARは、素晴らしい体験を提供する当たり前の技術としてELLEでは過去何度も使い続けられている。
October 12, 2016 – New York, NY – ELLE, the No. 1 fashion magazine brand in the world, and HuffPost RYOT, one of the most prolific virtual reality and 360° content studios, have partnered to create an augmented reality (AR) experience that brings ELLE's Women in Hollywood to life for readers. Utilizing HuffPost RYOT and Verizon's proprietary AR/VR/360 platform, Envrmnt, through the ELLENow app, readers get an immersive content experience by hovering a mobile device over any one of ELLE's eight November covers to view an exclusive video interview featuring Kristen Stewart, Lupita Nyong'o, Amy Adams, Anna Kendrick, Aja Naomi King, Felicity Jones, Helen Mirren, and Kathy Bates that comes to life within the frame of the magazine cover. The issue hits newsstands nationwide on October 18; an event to celebrate the Women in Hollywood takes place in Los Angeles on October 24.
(via
http://corp.aol.com/news/source/aol-corporate)
PR