I think that there is a preconception like the magazine, the newspaper, and the catalog, etc. when the image-recognition technique of AR (Augmented reality) is used. However, there is no restriction in the object. If it is possible to recognize it with iPhone, Android, Windows Phone, and PC&Web Camera, etc. , it is not necessary to be printed. The example and the demonstration that I tested are matched, and I introduce some.
AR(拡張現実)の画像認識技術を利用する場合、雑誌・新聞・カタログという先入観があるかと思います。しかし、対象物には制約はありません。iPhoneやAndroid,Windows Phone,PC&Web Camera などで認識出来れば印刷されている必要はありません。私自身が試した実例とデモを合わせて、幾つかご紹介します。
---In the rental video shop.
Demonstration to which it can watch preview from DVD jacket. It can know an outline and word of mouth information by immediately changing to a detailed page, facebook, and twitter of each movie.(This is a demonstration video, and no service actually done. )
---レンタルビデオショップにて
DVDジャケットから予告編が視聴できるデモ。各映画の詳細ページ、facebook、twitterへ即座に遷移して概要や口コミ情報を知ることができる。(これはデモビデオで、実際に行われているサービスではありません。)
---In the supermarket and the one bar
HEINZ of tomato ketchup. The one that recipe and video are seen when camera of smart phone is held up in label on a bottle. It can enjoy oneself over the dish with the store at home.
---スーパーマーケットや、ワンショットバーにて
トマトケチャップのHEINZ。ビンのラベルにスマートフォンのカメラをかざすと、レシピやビデオが観られるというもの。店舗で、自宅で、料理を楽しむことができる。
---In the town
The person, the character, and the living thing that doesn't exist there appear when a smart phone is held up in the building, the house, scenery, and the signboard in the town. Of course, the sale of the video and time can be done. Because it is possible to limit it to "The place and the image", coming to a store can be pressed.
---街中にて
街中のビルや家、景色、看板にスマートフォンをかざすと、そこには存在しない人物や、キャラクターや生物が出現する。もちろん、ビデオやタイムセールを行うことも出来る。”その場所 と その画像” と限定することも出来るので、来店へと導くことも可能。
---When a smart phone is turned to the signboard of coffee place "Doutor" of Japan, the impressive video that Doutor prepares is played. Ex...Can use time sale.
---コーヒーショプ「ドトール」の看板にスマートフォンを向けるとドトールが用意する印象的なビデオが再生される。例えばタイムセールなども実現可能。
---You can enjoy the registered image of the each place by turning a smart phone to the store in the town of Chiba and Inage in Japan. 100 places are registered.
---日本の千葉、稲毛の街中の店舗にスマートフォンを向けると、その場所毎に登録された映像を楽しむことができる。100カ所が登録されている。印刷する必要もない。
---AR is executed by the digital signage
It is possible to recognize it even with an electronic signboard that changes the image at not paper but time. This demonstration is used to understand the image when the commodity is used by the beauty salon.
---デジタルサイネージでARを実行
紙ではなく、時間とともに画像が変化する電子看板でも認識することができる。このデモは、美容サロンで商品利用時のイメージを理解してもらうためのもの。
---It is possible to use it even if printed in the cloth
---布にプリントされていても利用可能
---An electronic signboard of the subway is recognized
---地下鉄の電子看板でも認識する。右下に、そこには存在しないキャラクターが表示されている。
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